صدای سبز دموکراسی در ایران

اخبار و گزارش های ایران

۱۳۹۰ شهریور ۱۰, پنجشنبه

حکومت ایران مثنوی معنوی مولانا را سانسور کرد.



مثنوی معنوی مولانا ودیگر متون کلاسیک نیز زیر سانسور رفته است.
آقای رحمان دوست که در ارتباط به سانسور منظومۀ « خسرووشیرین» پس از نه قرن سخن می گفت؛ شروع سانسور آثار کلاسیک وماندگار زبان فارسی را تأیید کرده اما درین باره تبصره نکرده است.  او گفته است: به نظرم شما خبرنگاران باید بروید و دقیق‌تر بدانید چه چیزهایی از این اثر (خسرو و شیرین) سانسور شده است؟
مصطفی رحماندوست گفت که منظومۀ نظامی گنجوی اخیراً از سوی یونسکو در زمرۀ آثار ارزشمندی که به فرهنگ بشریت تعلق دارد، ثبت شده است. وی افزود: خیلی کتاب‌ها هست که ما قرن‌هاست داریم آنها را می‌خوانیم، ولی وزارت ارشاد آنها را سانسور کرده است
مدیر گروه «شکوفه» (بخش کودکان و نوجوانان) انتشارات امیرکبیر گفت: الان و در این مورد خاص مهم این است که کتابی که 7 بار تاکنون منتشر شده، اجازه انتشار را به آن در چاپ هشتم نداده‌اند.
سراینده شعر «صددانه یاقوت» تاکید کرد: سانسور در وزارت ارشاد بر مبنای سلیقه است و نه قانون و به همین خاطر حاصل کار همین می‌شود که می‌بینید.وی در پاسخ به این سئوال که «فکر می‌کنید این وضعیت چه تبعاتی در پی خواهد داشت؟» با بیان این که «همه می‌دانند چه خواهد شد» افزود: در زمانی که شما می‌توانید همه متون را با یک کلیک روی صفحه کیبوردتان، به صورت دیجیتالی دریافت کنید، این نوع سانسورها تا حد زیادی نشان از به روز نبودن مسئولان است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر