صدای سبز دموکراسی در ایران

اخبار و گزارش های ایران

۱۳۹۰ شهریور ۱۰, پنجشنبه

خطرفقر، سرکوب، خشکسالی وقیام در ایران فشردۀ گزارش ها از ایران


رزاق مأمون
                                                     
سیدعلی خامنه ای می گویند که اعتماد به نظام بیشتر شده است!

درسی سال اخیر، مطبوعات درایران زیر مشت آهنین سانسور و بازجویی ومجازات به نفس تنگی افتاده است. اما جامعه ایران با "نامساعدترین" وضع دست وپنجه نرم می کنند. مطبوعاتی که از سوی رژیم خردوخمیر شده و شخصیت های ایرانی از بیم جان، سکوت پیشه کرده بودند، اکنون به طور غیرمنتظره یی به سوی رژیم ونظامیان حاکم چنگ ودندان نشان می دهند وداد می خواهند.
مطبوعات ایران اکنون از فاجعه یی درحال وقوع خبر می دهند. 
رشد اقتصادی صفر یا منفی ارزیابی شده است. اقتصاد ایران به فروش نفت وابسته است. تورم وبیکاری روزتا روز افزایش می یابد. دولت از اعلام سطح تورم خود داری می کند. به خاطرتحریم های بین المللی علیه ایران، ده ها میلیارد پول نفت از هند، چنین وکوریای جنوبی به دست ایران نرسیده است. 63 مورد تخلف از قانون بودجه اعلام شده ونظام اجتماعی واقتصادی درآستانه به هم ریختگی قرار دارد. تحلیل گران اقتصاد ایران، از فاجعۀ خطرناک اقتصادی درماه های آینده خبر می دهند.
کل ثروت ایران دردست نظامیان متمرکز شده؛ تعداد زیادی تهرانی ها به خاطر دستیابی به خوراک فقیرانه از بامداد با شامگاه جان می کنند. اما رژیم با پول همین مردم برای مردم ونزویلا ده هزار خانه مسکونی می سازد! صحنه گردانان تبلیغات دروغ، اکنون خود خسته شده و میزان فشار برمردم را از بیم آن که به قیام برخیزند، بیشتر کرده وحتی ده ها نفر را به جرم "آب بازی" دستگیر وبازجویی کرده اند.
ساختارهای اقتصادی درحال انهدام اند وحتی برخی پالایشگاه های نفت ایران به خاطر نداشتن گاز مورد نیاز، تولیدات نفتی خود را به حداقل کاهش داده اند. بهسازی چاه های نفت به فراموشی سپرده شده و سطح بهره برداری از میدان های گازی سقوط کرده است.
یک کیلو گوشت دربازار ایران به 13 دالر به فروش می رسد و قاچاق گوشت ازافغانستان وپاکستان به ایران بازارگرم پیدا کرده است. رژیم عملیات اعدام مخالفین را چند برابر کرده و بحران شیوع دروغ وریا اخلاق واعتماد مردم را تحت ضربه قرار داده است. حکومت شدیداً نظامی شده و تمامی ثروت ایران برای دفاع دربرابر حملات احتمالی امریکا وناتو متمرکز شده است.
اعضای پارلمان ایران حالا آشکارا می گویند که هیچ زمانی حتی در دوران هشت سال جنگ با عراق، وضعیت معیشتی مردم تا این اندازه بد نبوده است و مردم در چنین تنگنای اقتصادی قرار نگرفته بودند. 
داریوش قنبری عضو مجلس می گوید: هشدارهایی که این روز‌ها از زبان چهره‌های اقتصادی و حتی سیاسی نسبت به وضعیت معیشتی مردم مطرح می‌شود به نوعی بیان واقعیت‌های تلخی است که چهره پنهان آن روز به روز نمایان‌تر می‌شود. 

قنبری در ادامه گفت: اگر جامعه و اقتصاد کشور را همچون ارگانیسم بدن در نظر بگیریم همه علائم حیاتی این ارگانیسم با مشکلات جدی روبرو است و همه نشان‌ها حکایت از نوعی بحران دارد. 
حالا اراکین نظام از تجدید نظر در رهبری سیاسی سخن می گویند؛ نکته یی که تا چندی پیش گوینده چنین حرف ها با مجازات وزندان روبه رو می شد. حالا خیلی واضح از" خیل بیکاران وفقرا درجامعه" سخن می گویند.
تازه ترین گزارش حاکی است که خطر خشکسالی با میزانی خطرناک تر از دکتاتوری ونظام دروغ، فقر ونا برابری، سرکوب مردم، اعدام های شبانه و ناپدیدشدن هزاران روشنفکر با گور های گمنام گلوی مردم را می فشارد. شهر دوازده میلیونی تهران با جیره بندی و قطع آب رو به رو است. 

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر