صدای سبز دموکراسی در ایران

اخبار و گزارش های ایران

۱۳۹۰ شهریور ۱۰, پنجشنبه

ناتو و اسرائیل برای حمله بر ایران آماده گی می گیرند




رزاق مأمون

دمیتری روگوزین، نمایندۀ روسیه در پیمان نظامی ناتو، به تاریخ 14 اسد 1390 در مصاحبه با روزنامۀ "ایزوستیا" گفت: ناتو در حال طراحی عملیات نظامی برای حمله به ایران است. طناب دور ایران در حال تنگ‌ ‌تر شدن است. برنامه‌ریزی نظامی علیه ایران در حال انجام است و ما قطعا نسبت به تشدید و گسترش جنگی فراگیر در این منطقه بزرگ نگران هستیم.
قبل ازین، فیدل کاسترو رهبر کوبا نیز دربارۀ احتمال حملۀ امریکا ومتحدان برتأسیسات هسته ای ایران هشدار داده بود.
از نظر روسیه، سوریه و یمن آخرین گام‌های ناتو پیش از حمله به ایران است.
این هشدار ها زمانی تکرار می شوند که بربنیاد گزارش های چند هفتۀ اخیر، ناتو در حال برنامه ريزی دخالت نظامی در سوريه، به  هدف حمايت از جنبش مردم سوريه است که سرنگونی حکومت بشاراسد را درپی خواهد داشت. تحلیل گران مخالف رژیم ایران به این باور اند که حمله به سوريه، مقدمۀ حمله به ايران است، و در واقع امر، هدف اصلی حمله به سوريه نيز همين است.  ناتو می خواهد با ایجاد تغییرنظام در سوريه، از اين کشور، به عنوان يک پل استراتژیک برای حمله به ايران استفاده کند. 
البته مشخص شده است که تا نهایی شدن حمله به ايران، تکلیف حکومت های سوریه و یمن روشن شود واین مسأله زمان گیر است.
پرس تی وی- شبکۀ تلویزیون دولتی ایران نیز درین باره خبری را انتشار داده و مدعی شده است که
به موجب گمانه‌زنی‌ها، اسرائیل نیز در حال آماده سازی خود برای حمله به تاسیسات هسته‌ای ایران است تا از این طریق بحران اقتصادی جاری دراسرائیل را کتمان کرده وتوجه عمومی را از تلاش های فلسطینی ها برای پیوستن به سازمان ملل متحد منحرف کند.  
روبرت بائر، مامور سابق سازمان مرکزی اطلاعات امریکا (سیا) نیز ماه گذشته (جولای 2011) گفته بود، تقریبا مطمئن است چنین حمله‌ای برایماه سپتامبر و پیش از رای‌گیری سازمان ملل برای به رسمیت شناختن دولت مستقل فلسطینی طرح‌ریزی شده است.
درقضیه حمله برایران، برخی حلقات در روسیه نگران اند.
"به گزارش خبرگزاری " ریانووستی" روسلان پوخوف" مدیر مرکز بررسی استراتژی و فناوری ها معتقد است حمایت از تحریم های اقتصادی برضد ایران از جانب روسیه اشتباه بزرگی بود. اما او مسئله اصلی را "تنهایی استراتژیکی" فدراسیون روسیه می داند و می گوید: "هیچکس دوست ما نیست".
پوخوف می گوید:" اگر در ایران "انقلاب نارنجی" رخ دهد، خطرایجاد یک دولت غرب گرا بیشتر شده و بهای نفت نیز بالا می رود.
درسال های اخیر اخبار احتمالی برایران همیشه از سوی امریکا واسرائیل مطرح بوده است. اما با توجه به وضع کنونی و شروع انقلاب های عربی، تشدید سرکوب درایران، افزایش بحران اقتصادی امریکا ، بدتر شدن اوضاع معیشتی مردم ایران وتنگتر شدن محاصرۀ بین المللی ایران، مواردی اند که بحث تغییر  حکومت درایران را درسطح جهان جدی تر ساخته است.

طبق پیش بینی های کارشناسان آمریکایی ها و متحدان آن ها در جنگ احتمالی بر ضد ایران مجبور خواهند شد از "تمام زرادخانه نیروی هوایی اسرائیل" استفاده کنند و از عربستان سعودی به عنوان تکیه گاهی برای این حمله استفاده خواهد شد. به نظر پوخوف کارشناس روسی، شدت حمله چنان خواهد بود که هرج و مرج در ایران آغاز شده و این کشور مجبور خواهد شد برای یک مدت طولانی و شاید همیشه برنامه هسته ای خود را فراموش کند. وی می گوید:" کشورهای متحد غربی حداکثر ۲ تا ۴ هواپیما را از دست خواهند داد چون ایران عملاً دارای سیستم دفاع هوایی نیست".
ماکسیم کالاشنیکوف یکی دیگر ازکارشناسان روسی نسبت به منافع روسیه درین ماجرا نگرانی دارد. وی اشاره می کند که آمریکا دارای دلایل زیادی برای جنگ است: "انحراف توجه از بحران، جداکردن چین و هند از نفت و گاز ایران، تصرف سواحل خزر، حمل و نقل مستقیم نفت و گاز از جمهوری آذربایجان و ترکمنستان".
این تحلیل گران بدین باورند که روسیه درین حوادث چیزی به دست نخواهد آورد و"قفقار جنوبی" را از دست خواهد داد. اما مقامات رسمی روسیه درین باره خاموش اند.
"میخائیل دلیاگین" مدیر انسیتوی مسائل روند جهانی شدن در روسیه اعلام کرد: اعمال تحریم ها علیه ایران ازسوی اروپا وامریکا به منزله اعلان جنگ اقتصادی به ایران است".
درین حال گزارش های از ایران حاکی اند که کشمکش قدرت میان رئیس جمهور احمدی نژاد و سیدعلی خامنه ای رهبرمذهبی آن کشور همچنان ادامه دارد. نظامیان "سپاه پاسداران" که توانسته اند درماه های اخیر، صلاحیت های احمدی نژاد را محدود کنند، درحال آمادگی برای مقابله با حملات احتمالی امریکا واسراییل اند. سپاه کابینۀ جنگ تشکیل داده و دایرۀ نظارت مستقیم برحکومت واقتصاد ایران را تکمیل کرده اند.
سپاه به حالت آماده باش است .

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر