صدای سبز دموکراسی در ایران

اخبار و گزارش های ایران

۱۳۹۰ شهریور ۱۰, پنجشنبه

پیمان امنیتی افغانستان- امریکا برای کی "خطرناک" است؟



رزاق مأمون

به تاریخ نهم سرطان، سایت خبرآنلاین وابسته به مراجع قدرت درایران به نقل از " محسن پاک آئین "رئیس ستاد افغانستان" دروزارت خارجۀ ایران اعلام کرد:
 امضای پیمان امنیتی میان افغانستان وامریکا نه تنها تهدیدی علیه کشورهای منطقه به حساب می آید بلکه برای امنیت جهان نیز خطرناک است.
شعبۀ ریاست ستاد افغانستان دروزارت خارجۀ ایران، مرکزاداره های جاسوسی ایران ( بسیج، ارتش، سپاه واطلاعات) است که درتحت نام یک شعبۀ دپلوماتیک دروزارت خارجۀ ایران فعالیت دارد ومعمولاً امورتحولات درخارج از مرزهای ایران به خصوص افغانستان را نظارت می کند. این شعبه با تمام جاسوسان بلندپایۀ افغانی الااصل درداخل افغانستان، درداخل حکومت افغانستان،احزاب  و فرماندهان مورد حمایت ایران فعال است و تحت نام همکاری، طبقات مختلف بازرگانی وجاسوسی خود را درافغانستان فعال کرده اند.
مقام رسمی در وزارت خارجۀ ایران تلاش شدیدی را به راه انداخته است تا رهبران حکومت افغانستان را از عواقب نزدیکی با امریکا بترسانند و آینده را سیاه نمایی کنند. پول ایرانی درین ماجرا حرف نخست را می زند؛ اما علایمی مشهود است که لابی جاسوسان ایرانی از طریق سفارت ایران درکابل مثل شمشیری زهرآگین دربدنۀ منافع ملی افغانستان فرورفته است.
درحالی که این تحولات از سوی جامعۀ جهانی به خصوص امریکا به شدت تحت نظر قرار دارد، پیش دستی حکومت تحت محاصرۀ ایران برای ایجاد فتنه درخاک افغانستان برضد امریکا ومتحدان بین المللی، خبر از حوادث زود هنگام درمنطقه می دهد. دپلوماسی امریکا دربرابر تهدید های رئیس جمهور کرزی علیه غرب ناگزیر به عقب نشینی مؤقتی شده است؛ موازی با این وضع، تحریکات رژیم ایران به هدف تخریب دست آورد های ده ساله درافغانستان سرعت گرفته است.
مردم هشیار اند و مهم نیست که چند صد جاسوس مزد بگیر درداخل حکومت و درحلقات جداگانه درمراکزشهرها، چه گونه برای نابودی افغانستان سرگرم توطئه چینی اند. مقام های ایرانی که به شدت از خیزش های درونی درداخل آن کشور به وحشت افتاده اند، علناً سعی دارند فتنه وآشوب را درخارج از مرز ها، درخانۀ افغان ها حفظ کنند. زخم اعتراض ونارضایی عمومی ازدرون جامعه ایران سربرآورده است. گرانی، گیروگرفت روزنامه نگاران معروف، افت شدید پول ایران دربرابر دالر و عقب نشینی گام به گام جامعۀ خشمگین، حکومت ایران را واداشته است تا بحران کذایی را درافغانستان به شیوۀ خود تعریف کندو منافع ملی افغانستان را برای رسیدن به اهداف خود مصرف کند.
درحالی که یک کیلو گشت در ایران به چهارده دالر رسیده و انفجار اجتماعی در راه است، مسؤولان ایرانی برای تحمیق شماری از دنیا بی خبران درحلقات رسمی افغانستان استدلال می کنند که یکی از اهداف فرامنطقه ای آمریکا برای امضای این پیمان تهدید روسیه و چین است. آقای پاک آئین افزوده است که آثار رقابت های امنیتی قدرت های بزرگ منجر به اختلال در امنیت جهانی خواهد شد.
سیستم بین المللی درافغانستان ومنطقه مرکز گرفته و هیچ نیرویی، چه از جنس خرابکاران ایرانی و چه از جنس جاسوسان آن ها قادر نخواهند تا از اهمیت افغانستان در اجندای جامعۀ جهانی بکاهند.
تهدید دیگرکشورهای ازسوی امریکا وناتو به مراتب بهتر از ادامۀ استخوان شکنی میان افغانستان است. بگذار منطقه درآتش بسوزدتا ما تماشا کنیم؛ طوری که سی سال تمام، دیگران، ویران شدن ما را تماشا کرده اند. این فرصت تاریخی را نباید از دست داد.
پاک آیین مدعی شده است که روند 9ساله حضور نیروهای خارجی در افغانستان فاقد دستاورد مهمی برای ایجاد صلح و امنیت در افغانستان بوده و ( بنا به باوراین مقام ایرانی)، بیگانگان فاقد اراده و توان لازم برای انجام تعهدات خود چه در عرصه تامین امنیت و چه در حوزه بازسازی افغانستان بوده اند.
 وی گفت‌ مردم افغانستان نشان داده اند که با غیرت دینی و ملی خود هرگز زیر سلطه بیگانگان نخواهند رفت و سرنوشت آمریکا و پیمان امنیتی این کشور با افغانستان نیز به سرنوشت شوروی سابق خواهد انجامید. وی افزود  کشورهای همسایه افغانستان می توانند نقش مؤثری برای حل مشکلات مردم افغانستان ایفا کرده و این کشور را از وابستگی به کشورهای سلطه طلب بی نیاز سازند.
چرا خود ایرانی ها نباید چنین "غیرت دینی" را دربرابر امریکا ازخود نشان نمی دهند؟ غیرت دینی افغان ها همیشه از سوی ایران وپاکستان مصرف شده است وآخرالاامر خود افغان ها به خاک سیاه نشسته اند. غیرت دینی ما باید خانۀ خود ما را آباد کند نه این که برای دلخوشی نظام فاشیست ایران استفاده شود.
این مقام رسمی ایرانی با تاکید بر این که ایران نسبت به برادران خود در کشور همسایه و دوست افغانستان احساس مسوولیت می‌کند؛ گفت علت حضور برخی از کشورهای غربی به خصوص  آمریکا در افغانستان ،عمران و آبادانی این کشور  نیست بلکه اهداف مشکوک دیگری را دنبال می کنند.
مقامات ایرانی باید ازهمه اول تر برای مردم خود شان "احساس مسؤولیت" کنند. جامعه ی ایران به سوی فروپاشی روان است و شیرازه های زندگی اجتماعی درحال از بین رفتن است. رژیمی که معترضان زن و مرد را بدون تعصب مورد تجاوز جنسی قرار می دهد، چه احساس مسؤولیتی دربرابر مردم افغانستان خواهد داشت؟
رئیس ستاد افغانستان با تاکید بر ضرورت تقویت روابط ایران و افغانستان بر پایه‌ی مشترکات و اصول حسن همجواری گفت ما تحولات افغانستان را به دقت پیگیری کرده و برای توسعه و امنیت این کشور از هیچ کوششی دریغ نمی‌کنیم.
 شاید برای هشیار شدن حکومت افغانستان که روز تا روز به دامن توطئه های ایران سقوط می کند، زمان زیادی باقی نمانده باشد؛ اما مشورۀ من به ایشان آن است که کاری نکنید که روزی همین توطئه گران ایرانی، شما را به طالبان وامریکا دو باره بفروشند و خیلی قشنگ نفس راحت بکشند وبگویند:
منافع ملی جمهوری اسلامی ایران ایجاب می کرد که چنین کاری صورت بگیرد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر