صدای سبز دموکراسی در ایران

اخبار و گزارش های ایران

۱۳۹۰ شهریور ۱۰, پنجشنبه

برخی سران القاعده در تهران زندگی دارند




یک روزنامه عربی مدعی شد سیف العدل فرزند اسامه بن لادن به همراه، همسر، فرزندان و مادرهمسرش در تهران تحت اقامت اجباری، زندگی می کنند.
روزنامه الشرق الاوسط نوشت که "وفاء علی الشامی" معروف به "ام ولید" مادر زن پسر بن لادن 21 روز پیش پس از فرار از محل زندگی اجباری در حومه تهران، به دفتر حفاظت از منافع مصر پناه آورده است و او اکنون دراین دفتر اقامت دارد.
خانم وفا علی الشامی، خود همسر یکی از شخصیت های معروف القاعده معروف به"منظر الافغان " است.

"
منظر الافغان" یا" ابی ولید" تبعه مصر از چهره های معروف دوره جهاد علیه حضور شوروی در افغانستان است.
این زن مصری مدعی شده که به همراه همسر، فرزندان، دامادها و عروس ها و نوه هایش در سال 2001 از افغانستان وارد ایران شدند که توسط مقامات ایرانی بازداشت و از آن زمان تاکنون در تهران تحت اقامت اجباری قرار دارند.
قبل از این، دختر اسامه بن لادن به نام ایمان نیز  خبر داده بود که درتهران تحت کنترول قرار داشت.  دختر اسامه پس از فرار به سفارت عربستان سعودی در تهران رفته بود. ایمان پس از مدتی ایران را ترک کرد.
خانم "وفاء علی الشامی" (ام ولید) 62 ساله که از 21 روز پیش به همراه نواسه اش "حسین"، از مکانی که در تهران تحت نظر بوده اند فرار کرد و به دفتر حفاظت از منافع مصر در تهران پناهنده شد و از آن زمان تاکنون دراین دفتر اقامت دارد.
ام ولید گفته است که دخترش" اسماء" ( 34 ساله) همسر "سیف العدل" پسر بن لادن و مسئول نظامی ارشد القاعده و 6 فرزندش همچنان در ایران و در مکانی تحت نظر، اقامت اجباری دارند.
وی افزود: ده ها نفر از سران افغان عرب در مناطق مختلفی از اطراف تهران زندگی می کنند البته برخی از آن ها توانسته اند به کشورهای خود بازگردند یا اینکه به پاکستان بروند.
پیش از این روزنامه القدس العربی چاپ لندن نیز گزارش داده بود که این خانم در روز 31 ژوئیه 2011 به همراه یکی از دیپلمات های مصری به بخش تحقیقات پلیس اتباع خارجه و وزارت خارجه ایران مراجعه کرد و قاضی دادگاه ایران نیز به این خانم اجازه ترک ایران را داده است اما مقامات ایرانی از اجرای این دستور خودداری می کنند.


این خانم گفته است که دخترش، اسما و دامادش سیف العدل (فرزند بن لادن)در منطقهشهریار تهران تحت اقامت اجباری هستند.
وی ادامه داد: حدود 100 نفر از سران جهادی افغانستان در مناطق مختلفی از تهران تحت اقامت اجباری هستند. همچنین دو پسرش عبدالرحمن (23 ساله) و عبدالله (29 ساله) که همسران ایرانی دارند و همسرش "مصطفی حامد" در تهران ، تحت اقامت اجباری هستند.
این شهروند مصری گفته است که در هنگام خروج از محل تحت اقامت اجباری در تهران، از دست ماموران ایرانی فرار و به دفتر نمایندگی دیپلماتیک مصر در تهران مراجعه کرده است ولی در ابتدا کارمندان سفارت مصر او را جدی نگرفته اند ولی پس از شناسایی هویتش، او را به وزارت خارجه ایران و دادگاه بردند تا بتوانند برای او گذرنامه و اوراق و اسناد هویتی صادر کنند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر