صدای سبز دموکراسی در ایران

اخبار و گزارش های ایران

۱۳۹۰ شهریور ۱۰, پنجشنبه

ترکیه برای جنگ با سوریه آماده می شود




یک روزنامه چاپ ترکیه، "زمان"، به روزجمعه گزارش داد که ترکیه برای حمله بر سوریه آمادگی می گیرد؛ ارتش ترکیه از افسران پیشین و بازنشسته خواسته است برای خدمت دوره احتیاط بازگردند و آماده رویارویی احتمالی با ارتش سوریه باشند.
بارک اوباما سه روز پیش با نخست وزیر ترکیه تلفنی گفتگو کرد و کاخ سفید اعلام داشت آن ها در زمینه لزوم برقراری دموکراسی در سوریه به توافقرسیده اند. ترکیه برای قطع یورش تانک های سوریه برشهر هایی که معترضان درآن حضور دارند، برای سوریه دو هفته مهلت داده است. تحریم های نفس گیر وسختی علیه سوریه اعمال شده وتوافق جهان برای تغییر رژیم سوریه به وجود آمده است.
درین حال " هاآرتص" یک روزنامه معتبراسرائیلی در تحلیلی نوشت کهسازمان نظامی ناتو برای حمله به  سوریه از طریق ترکیه آماده می شود.
به نوشته این روزنامه، در روزهای اخیر ارتش ترکیه صدها افسر را برای خدمت در نیروی ذخیره احضار کرده و آن ها را اکنون در پایگاه های مجاور مرز سوریه مستقر کرده است.
منابع ترک خبر می دهند که این احتمال هست که در روزهای آینده نیروهای ناتو به سوریه حمله کنند.
روزنامه "هاآرتص" در مقاله خود افزود: از سوی دیگر، حکومت اسلامی ایرانقرار دارد که روزنامه ها و وبسایت های اینترنتی اش هیچ گونه گزارشی در مورد خیزش مردمی در سوریه منتشر نمی کنند، و حکومت ایران هشدار داده کهاحتمال دارد سوریه به کانون جنگ منطقه ای و حتی بین المللی مبدل شود.
رییس کمیسیون امنیت ملی در مجلس شورای اسلامی ایران، علاءالدین بروجردی، همین روزها خواهان کمک به سوریه و جلوگیری از فروپاشی آن شده و گفته است نباید گذاشت که آمریکا، چونان گرگ درنده، سوریه را ببلعد.
منابع معتقدند که ایران در هفته های اخیر حدود پنج میلیارد دلار به رژیم سوریه کمک کرده و حتی از دولت عراق نیز خواسته است ده میلیارد دلاربه سوریه اعطاء کند.
جنگ منطقه ای در پیش است و سرنگونی رژیم بشار اسد که پل ارتباط ایران با حزب الله لبنان به شمار می رود، جمهوری اسلامی ایران را درخاور میانه فلجخواهد کرد.
جنگ اعلام ناشدۀ ایران با جامعۀ بین المللی در میدان سوریه وارد یک مرحلۀ جدی شده است. ایران بر خلیج فارس مسلط است ومی تواند برای جلوگیری از سقوط سوریه منافع جهان را به خطر اندازد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر