صدای سبز دموکراسی در ایران

اخبار و گزارش های ایران

۱۳۹۰ شهریور ۱۰, پنجشنبه

150 میلیون گوشت دم توپ


یادداشت:
فروافتادن قذافی مغرور، که زمانی خودش را «شاه شاهان افریقا» لقب داده بود، دکتاتورهای مذهبی ایران را دستپاچه کرده است. می گویند برای جنگ با ناتو وامریکا به 150 میلیون سرباز به کار است؛ درحالی که جمیعت ایران هنوز به آن سطح نرسیده است! این هم فشردۀ مطلب به نقل از«پیک نت»


150 میلیون گوشت دم توپ

آقای خامنه ای بر این تصور است که در سیاست خارجی باید مهاجم بود. زیرا هرجا که در سیاست خارجی مهاجم نبوده اند، قدرت های اروپائی زیادخواهی کرده اند. در همین راستا سفرا باید همیشه ابرو در هم کشیده و جدی باشند!
آقای خامنه ای معتقد است، عطاء الله مهاجرانی وزیر ارشاد دولت خاتمی ضربه ای بزرگتر از ضربه دوران شاه به اسلام زد، زیرا اجازه انتشار کتاب و روزنامه داد. و حالا که خود پرچم دولت و وزارت ارشاد را دراختیار دارد، ضمن ناله از سقوط بازار کتاب، می گوید باید کتاب های کیلوئی امثال مصباح یزدی را وسیعا تکثیر کرد!
آقای خامنه ای در سفر به مشهد، که همزمان با آغاز تهاجم نظامی به لیبی بود گفت که مردم لیبی به این خاطر علیه قذافی شورش کرده اند که او تجهیزات اتمی اش را چند سال پیش تحویل امریکا و مجامع بین المللی اتمی داد. ضمنا اگر این تجهیزات را تحویل نداده بود، به لیبی حمله نمی شد!
او از سیاست اتمی خود، زیرا پوشش انتقاد از قذافی دفاع کرد.
آقای خامنه ای قیام مردم و بویژه جوانان در کشورهای خاورمیانه و شاخ افریقا را برخاسته از مدل جمهوری اسلامی و انقلاب 33 سال پیش ایران اعلام کرد و مدعی شد که مردم برای اسلام قیام کرده اند!
آقای خامنه ای، حالا که حلقه محاصره ایران روز به روز تنگ تر می شود، بجای یافتن راهی جهت بازگشت وحدت ملی به کشور و یافتن مشروعیت مردمی برای حکومت، بر این تصور است که اگر سانتفیوژهای جدید را نصب کنند و یا ادعای نصب آن را در خبرها منتشر کنند، از ایران ترسیده و به آن نزدیک نمی شوند. یعنی همان توهمی که در باره لیبی داشت.
و سرانجام، در ادامه همین توهم است که فکر کرده قدرت یعنی موشک و سلاح و سپاه و جمعیت دم توپ. به همین دلیل است که دستور لغو کنترل جمعیت را داده است. آلمان و فرانسه جمعیتی تقریبا برابر با جمعیت کنونی ایران دارند و قدرتشان قابل مقایسه با جمهوری اسلامی نیست. او تصور کرده، حالا که جمهوری اسلامی قدرت موشکی و اتمی و صنعتی کشورهائی با جمعیت کمتر از ایران را ندارد، با رساندن جمعیت ایران به 150 میلیون و میلیون ها ایرانی را فرستادن دم توپ، می توان قدرتمند شد!
این جمله او را به نقل از خبرگزاری فارس بخوانید:«هر برنامه‌ای برای کنترل جمعیت باید از زمانی اجرا شود که جمعیت کشور به حد 150 میلیون رسیده باشد.»
بدنبال این اظهار نظر که ظاهر حکم حکومتی دارد، محمدهادی رضائی مسئول نمایندگی ولی فقیه در نیروی زمینی سپاه پاسداران گفت: سیاست غلط کنترل موالید که در دوران سازندگی پایه‌گذاری و در دوران اصلاحات پیگیری شد، متاسفانه نه تنها هزینه‌های سنگینی به کشور تحمیل کرد، بلکه پیامدهای بسیار منفی نیز داشت. یک نمونه بارز آن کاهش ورودی سرباز به نیروهای مسلح است.»

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر